Google pret-pornogrāfijas politika.
Pagājušajā nedēļā Google izsūtīja vēstules saviem reklāmdevējiem informējot par kompānijas jaunieviesto politiku, kas turpmāk neparedz pieņemt reklāmas no Google AdWords (reklāmas platformas), kur izvietotas saites uz pornogrāfiju saturošām interneta vietnēm.
Šīs izmaiņas ietekmēs ne tikai Google lietotājus, kuri nu vairs nevarēs aplūkot pornogrāfijas vietņu reklāmas, bet tas ievērojami izmainīs arī kompānijas tēlu.
Google ir spēruši soli laukā no pornogrāfijas biznesa.
Ko tas īsti nozīmē?
Izsakoties skaidrāk, Google neierobežos meklētājā atrast pornogrāfijas vietnes. Tā vietā tiks apturēta iespēja kompānijai gūt peļņu no šīm lapām, kas līdz šim bijušas Google reklāmdevēji.
Kā tehnoloģiju kompānija, Google piedāvā dažādus pakalpojumus: viņi ir izveidojuši pasaules karti, vispopulārāko mobilo operētājsistēmu; tie palīdz organizēt epastu. Viņi uztur arī internetā lielāko sastopamo meklētāju. Tā arī ir lieta, ko Google prot vislabāk - palīdzēt cilvēkiem atrast tieši to, ko viņi meklē.
Kā notiek reklāmu izvietošana Google meklētājā?
AdWords reklāmas platforma darbojas vienkārši: klienti var izveidot nelielu, uz tekstu balstītu reklāmu ar saiti uz viņu vietni. Šī reklāma parādās reizē ar jūsu meklēšanas rezultātiem. (Tās ir saites, kas parādās lapas kreisajā vai augšējā malā, kad esat ievadījuši meklētājā kādus atslēgas vārdus.) Reklāmdevēji maksā Google nelielu summu katru reizi, kad kāds uzklikšķina uz lapā esošo reklāmu. Šajā gadījumā visi ir ieguvēji – reklāmdevēji iegūst klientu, kurš meklējis attiecīgo vietni, un klienti ir atraduši to, pēc kā meklējuši.
AdWords ir ļoti ienesīgs Google pakalpojums. 2012. gada pētījums sniedz rezultātus, ka kompānija nopelnījusi 100 miljonus dolāru dienā tikai no AdWords kampaņām. Taču, atļaujot reklamēt pornogrāfijas vietnes, Google tiešā veidā pelnīja no tā, ka cilvēki skatās pornogrāfiju. Bet nu situācija ir mainījusies.
No kā Google atsakās?
Ir grūti pateikt, kādus zaudējumus jaunā politika nesīs Google. Bet, ņemot vērā statistikas datus, ka 12% no visām interneta vietnēm ir pornogrāfiju saturošas un ka 25 % no visiem meklēšanas pieprasījumiem ir saistīti ar pornogrāfiju, tad cipars varētu būt ļoti liels.
Ir vērts pieminēt, ka šis nav pirmais Google mēģinājums iet pret pornogrāfijas biznesu. Nesen kompānija aizliedza pārdot aplikācijas priekš Google Glass, kas satur pornogrāfisku materiālu, un ir investējuši cīņā pret bērnu pornogrāfiju.
Taču AdWords politika, kas tika pirmoreiz mainīta šā gada martā, ir citādāka. Viņu centieni sadarboties ar tiesībsargājošām institūcijām, lai atrastu interneta lietotājus, kas izmanto bērnus, ir apbrīnojami, taču tas nav drauds viņu biznesa modelim. Ar šo jauno pretošanos, Google parāda to, ka ir gatavi upurēt lielu daļu regulāro ienākumu, lai turpmāk negūtu peļņu no pornogrāfijas izplatīšanas internetā.
Avots: www.relevantmagazine.com